Getin Noble Bank (GNB)

1.53PLN
-1.92% 17:00

Wyniki Grupy Noble Banku za 2009 rok: Kontynuacja dynamicznego rozwoju

08.03.2010
Wyniki finansowe Grupy Noble Banku pokazują, że Spółka dobrze poradziła sobie w trudnym dla sektora finansowego 2009 roku. Getin Noble Bank po fuzji wszedł do grona dziesięciu największych banków w Polsce stając się jednym z istotnych graczy w bankowości detalicznej i najbardziej rozpoznawalnym bankiem działającym w sektorze private bankingu.
• Skonsolidowany wynik finansowy netto Grupy Noble Bank wzrósł o 12,4% do 170,4 mln zł • Wzrost przychodów ze sprzedaży o 86,3% do 1,17 mld zł • Zakończona z sukcesem fuzja Getin Banku i Noble Banku • Getin Noble Bank w pierwszej dziesiątce banków pod względem kapitałów oraz umocnienie pozycji rynkowej w wybranych segmentach rynku Wyniki Grupy Noble Bank za 2009 Dzięki dużej efektywności działań sprzedażowych i dynamicznemu rozwojowi usług doradztwa finansowego Spółki z Grupy Noble Bank wypracowały zyski na poziomie wyższym niż w rekordowym roku 2008. Skonsolidowany wynik finansowy Grupy Noble Bank w 2009 roku wyniósł 170,4 mln zł, o 12,4% więcej niż w poprzednim roku. W efekcie Grupa Noble jako jedna z niewielu w sektorze bankowym zwiększyła wynik finansowy w porównaniu z 2008 rokiem. Największy udział w zysku miał Noble Bank, który bez otrzymanych dywidend wypracował 123,7 mln zł zysku netto, następnie Open Finance (zysk netto 65,1 mln zł) oraz Noble Funds TFI (zysk netto 13,1 mln zł). Przychody ze sprzedaży wyniosły łącznie 1,17 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 86,3%. Największy udział w przychodach miał Noble Bank, który niemal dwukrotnie zwiększył przychody z 431,9 mln zł w 2008 roku do 852,2 mln zł na koniec 2009 roku. Dynamicznie rozwijała się należąca do Grupy Noble Bank firma pośrednictwa finansowego Open Finance. Spółka zwiększyła sprzedaż produktów finansowych wobec poprzedniego roku aż o 87%. Natomiast wartość aktywów zarządzanych przez Noble Funds TFI wzrosła w porównaniu z 2008 rokiem o 42,8% do 1,3 mld zł. Kapitały własne Grupy wzrosły o 12,4% do 783,4 mln zł, a aktywa o 62,4% do 9,1 mld zł. - To był bardzo udany rok dla Noble Banku. Zwiększyliśmy naszą sprzedaż, osiągając znacząco wyższe przychody z działalności bankowej niż rok wcześniej. Jesteśmy przekonani, że połączenie Getin Banku z Noble Bankiem pomoże zrealizować nasz cel, którym jest wejście do grona pięciu największych banków w Polsce. Już teraz pod względem parametrów efektywności działania jesteśmy na szóstym miejscu wśród największych instytucji finansowych w Polsce – mówi Krzysztof Rosiński, p.o. prezes zarządu Getin Noble Bank. Getin Noble Bank po fuzji Najważniejszym wydarzeniem w minionym roku były przygotowania do fuzji Getin Banku z Noble Bankiem. Połączenie zostało sfinalizowane w dniu 4 stycznia 2010 roku. Powstały w jej wyniku Getin Noble Bank awansował do pierwszej dziesiątki banków pod względem kapitałów własnych, będąc jednocześnie jednym z najistotniejszych graczy w bankowości detalicznej i najbardziej rozpoznawalnym bankiem obsługującym najzamożniejszych klientów. Nowy bank ma silną pozycję finansową – według danych na 31 grudnia 2009 roku aktywa Banku wynoszą 33 mld zł, a kapitał własny to 2,8 mld zł. Wartość zgromadzonych depozytów w Banku wynosi 28,2 mld zł (o 41% więcej niż w 2008 roku), a saldo kredytowe 26,2 mld zł (wzrost o 21,8%). Po połączeniu obu banków Getin Noble Bank zajmuje czołowe pozycje w wybranych segmentach rynku: • W rynku finansowania samochodów Bank zajmował pozycje lidera, w tym największy udział w rynku Bank osiągnął w kredytowaniu samochodów używanych. Sfinalizowanie w październiku 2009 roku umowy przejęcia finansowania sieci dealerskiej General Motors Poland i Chevrolet Polska oznacza wzrost sprzedaży kredytów na nowe pojazdy, dzięki czemu Getin Noble Bank umocni silną pozycję lidera w rynku kredytów samochodowych. W 2009 roku bank sprzedał kredyty samochodowe o wartości 1,6 mld zł. • Według danych dotyczących wartości kredytów hipotecznych udzielonych w 2009 roku Getin Noble Bank zajmuje drugą pozycję wśród banków udzielających kredytów hipotecznych. Ich sprzedaż w 2009 roku wyniosła 4,82 mld zł. • Bank z dużym sukcesem wprowadził dodatkową autorską usługę wspierającą dla klientów bankowości prywatnej - Noble Concierge, zapewniającą dodatkowy komfort najbardziej wymagającym klientom. To jeden z elementów umacniających pozycję Noble Banku na rynku usług finansowych dla najbardziej zamożnych klientów. Getin Noble Bank sukcesywnie rozbudowuje sieć sprzedaży. W 2009 roku liczba oddziałów Open Finance i Noble Banku wzrosła do 89. Wraz z włączonymi w wyniku fuzji oddziałami Getin Banku, Getin Noble Bank posiadał na koniec 2009 roku 621 punktów obsługi klientów. Plany rozwoju Połączenie banków jest punktem wyjścia do dalszego dynamicznego rozwoju Getin Noble Banku, którego celem w najbliższych kilku latach jest wejście do pierwszej piątki największych banków w Polsce we wszystkich podstawowych kategoriach. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez rozwój oferty produktów i usług oraz koncentracji na udoskonaleniu jakości obsługi klientów. Bank nadal w swojej strategii stawia na wzrost rentowności i poprawę efektywności w działaniu. Założeniem jest utrzymanie wskaźnika ROE zdecydowanie powyżej średniej dla rynku oraz wskaźnika C/I na poziomie niższym od średniej dla sektora. Połączony bank ma rozwijać się w stabilny i przewidywalny sposób, poprzez sprawne zarządzanie i utrzymanie ryzyka kredytowego, utrzymywanie odpowiedniego poziomu aktywów płynnych i utrzymywanie współczynnika wypłacalności na poziomie od 9,5 do 11,0%. Bank chce konkurować na rynku innowacyjnością produktów i usług oraz ich promocji, sprawnością i szybkością procesowania oraz pro-aktywną sprzedażą. O GETIN NOBLE BANK Getin Noble Bank S.A. notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych powstał w wyniku fuzji Getin Banku S.A z Noble Bankiem S.A. Getin Noble Bank S.A. oferuje produkty finansowe w zakresie kredytowania, oszczędzania i inwestowania, a także szeroki wachlarz dodatkowych usług finansowych dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw. Oddziały banku funkcjonują w ramach wyodrębnionych placówek Noble Banku, specjalizujących się w bankowości prywatnej oraz placówek Getin Banku specjalizujących się w bankowości detalicznej. Getin Noble Bank S.A. w przeciągu kilku lat z lokalnego banku staje się jednym z najistotniejszych graczy w bankowości detalicznej i najbardziej rozpoznawalnym bankiem obsługującym najzamożniejszych klientów. KONTAKT Dodatkowych informacji udziela: Joanna Fatek PR Manager Noble Bank tel. +48 669 994 576 e-mail: joanna.fatek@noblebank.pl http://www.noblebank.pl/